dijous, 31 de gener del 2013

Urbem condere.

Jo pertanyo a la capital de l'imperi romà.
Aquesta expressió urbem condere em recordarà sempre al meu marit. Perquè recordo que un dia em va estar explicant coses, i va sortir aquest nom, i li va donar molta importància. Em va dir que era un noi qui va fundar Roma, i a partir d'aquí es va fer una ciutat gran.
Actualment Roma és com veiem a la imatge.
Per fundar Roma, de fet, per fundar qualsevol ciutat, es necessitava un augur, un sacerdot que interpretava els fenomens del cel. Ell presidia la cerimònia de la inauguratio.
També eren fonamentals els agri mensores, que són els encarregats de traçar els dos carrers principals de tota ciutat: el decumanos maximus i el cardo maximus.
I tot això anava fundant la ciutat romana.
Però cal tenir present més coses: el pomerium, l' espai on no es podia edificar ni llaurar perquè es considerava sagrat.
Llavors van tenir la idea de la forma urbis, el plànol general de la futura ciutat amb tota la seva distribució.
A continuació es començava la delimitatio, una cerimònia religiosa a partir de la qual es considerava oficialment fundada la ciutat. Per acabar amb el ritual de la consecratio, per protegir-nos dels déus infernals i demanar protecció a la tríada capitolina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada